Il Capitale Umano
Wat is een mensenleven waard? Is dat in een bedrag aan geld aan te geven? Daarom draait het in deze bijzondere Italiaanse film. Het leven is dat van een ober. Als hij 's nachts naar huis fietst wordt hij van de weg gedrukt door een automobilist. Wie er achter het stuur zit kunnen we niet zien.Na dit ongeluk maken we kennis met twee Italiaanse families. Makelaar Dino wil financieel en sociaal hogerop. Dat probeert hij door in te spelen op de verkering van zijn dochter met de zoon van een rijke beurshandelaar. Hij dringt zich op, weet een tennisafspraak te maken en wordt dan uitgenodigd om met een belegging mee te doen.Het leven in de villa draait om geld, maar daar wordt niemand gelukkig van. Zoon Massimiliano is betrokken bij het ongeluk met de kelner. Makelaarsdochter Serena wil van haar vriendje af. Moeder Carla kan alles kopen, maar wordt daar alleen maar ongelukkiger van.Regisseur Virzì laat in dit verhaal van de Amerikaanse schrijver en filmcriticus Stephen Amidon alle personen elkaar kruisen. De verschillende hoofdstukken worden elk vanuit het gezichtspunt van een andere persoon getoond. Daardoor komt de pijn van allen genadeloos bloot te liggen.Wat is een mensenleven waard? Is dat in een bedrag aan geld aan te geven? Daarom draait het in deze bijzondere Italiaanse film. Het leven is dat van een ober. Als hij 's nachts naar huis fietst wordt hij van de weg gedrukt door een automobilist. Wie er achter het stuur zit kunnen we niet zien.
Na dit ongeluk maken we kennis met twee Italiaanse families. Makelaar Dino wil financieel en sociaal hogerop. Dat probeert hij door in te spelen op de verkering van zijn dochter met de zoon van een rijke beurshandelaar. Hij dringt zich op, weet een tennisafspraak te maken en wordt dan uitgenodigd om met een belegging mee te doen.Het leven in de villa draait om geld, maar daar wordt niemand gelukkig van. Zoon Massimiliano is betrokken bij het ongeluk met de kelner. Makelaarsdochter Serena wil van haar vriendje af. Moeder Carla kan alles kopen, maar wordt daar alleen maar ongelukkiger van.
Regisseur Virzì laat in dit verhaal van de Amerikaanse schrijver en filmcriticus Stephen Amidon alle personen elkaar kruisen. De verschillende hoofdstukken worden elk vanuit het gezichtspunt van een andere persoon getoond. Daardoor komt de pijn van allen genadeloos bloot te liggen.